2015. augusztus 28., péntek

OFF: Windows gyorsítása

Nem a védelemhez tartozó Blogbejegyzésnek szántam ezt (pont ezért OFF-oltam), de azért megosztom veletek, hogy hogyan lehet segíteni egy olyan gép állapotán, ami lassú és nem találjuk meg az okát (nem eszi semmi a gépet, tehát nincs magas processzorfelhasználás, nem dob hibát a merevlemez, van hely, stb.). A minap épp egy volt kollégám kérdezte, hogy mi lehet a vadizsír gépének az oka, ha lassú és az IT-sok nem találnak semmit.
Korábban dolgoztam egy gépen nap, mint nap, és nem értettem, hogy miért ilyen lassú. A Vista-tól kezdődően Gadget-et lehet az asztalhoz hozzáadni. Namost én szereztem hozzá olyat, ami részletesebben mutatja a processzor terheltséget, mag állapotát, a hálózati forgalmat - mindenféle adatokkal - és a laptop töltöttségi fokát. Ha ezt használjuk, akkor valamennyiféle processzoridőtől és memóriától el kell búcsúzni, mert a folyamatos monitorozása a Gadget-eknek viszi a gépet magával. Azt vettem észre, hogy bár 2,6GHz-es a Processzor (2 magos), nem megy annyin, sőt, alig megy. Ez betudható a processzor akkumulátor védelem miatt, ha nem megy, akkor nem is fogyaszt. Keresgéltem és megtaláltam, hogy energiagazdálkodás úgy van alapértelmezetten beállítva, hogy 5%-on megy minimum és 100%-on maximum a processzor.
Ezt úgy tudjuk átállítani, ha a Start Menü / Vezérlőpult / Energiagazdálkodási lehetőségek-et megnyitjuk. Itt azt látjuk, hogy kiegyensúlyozott-on áll a rendszer. Van ez mellett egy olyan kéken szedett szöveg a Séma beállítás módosítás, amire rá kellene klikkelni. Kapunk egy új ablakot sok legörgetős ablakkal. Ezek alatt nyomjunk rá a legelső kék szövegre. Erre kapunk egy új ablakot, amiben meg kell keresni a Processzor energiagazdálkodása pontot. Ez alatt három bejegyzés lesz, amiből nekünk a legelsőt kell kinyitni és az ott található működés hálózatról 5%-ra rányomni és átírni 100%-ra. A másikat csak akkor írjuk át, ha akkumulátorról is így üzemeljen a gép – gyorsabban merül.
Nekem ez segített, és ennek fényében mindenhol átlövöm ezt 100%-ra, remélem a volt kollégámnál is gyorsabb lett a munkavégzés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése