2015. augusztus 28., péntek

A Windows karbantartása / védelme II.

Kardinális hibát követtem el, amikor a fenti bejegyzés első részében kihagytam egy nagyon fontos programot. Ez pedig a PatchMyPC. Ez a remek program indulás után (nem kell telepíteni csak egyszerűen letölteni) az elemzési gombra való nyomás után pirossal kiköpi, hogy melyik programjaink vannak elavulva. A listában a program neve és a telepített változata látható, baloldalon a programok felsorolási listájában (tehát ilyen sokféle programot képes nyomon követni) ha görgetünk fel és alá, akkor ugyancsak pirosan szedve megtalálhatjuk a frissítendő programot és mellette az aktuális verziószámot. Kis gomb segítségével akár automatikusan is frissíthetnénk az elavult programokat, de ezt én nem szoktam, ugyanis a jóég tudja, mit fog telepíteni azon csomag nevében. Nekem ez csak arra szolgál, hogy lássam, miből van új változat, majd egyenként a gyártó honlapjára ellátogatván leszedem és telepítem a frissítendő programot. Windows Update-et is keres, de mint fent írtam ezt is csak tájékoztatási jelleggel használom.
A PatchMyPC program azért is fontos, hogy a felfedezett, nem OS szintű hibákat kijavítsuk – ugyanakkor új sérülékenységek is kerülhetnek a rendszerünkbe  :S
Apropó Windows update. Ez egy külön Blogbejegyzés lesz, előjáróban annyit, hogy az sem jó ha update-elünk és az sem ha nem. Ez talán még rosszabb, mint a Vault-unk belső hálózatának állapota, amit egy korábbi Blogbejegyzésben fejtettem ki. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése